Damages to injectors in diesel engines
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Ignaciuk Piotr, Gil Leszek |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 21 |
Wolumen/Tom: | 8 |
Strony: | 58 - 61 |
Web of Science® Times Cited: | 8 |
Bazy: | Web of Science | BazTech | DOAJ | Index Copernicus | Zentralblatt MATH |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 5 marca 2014 |
Abstrakty: | angielski |
The article describes damages to high pressure injectors used in common rail injection systems. The conducted analysis of their causes includes the diagnosis of injectors on a test bench and the results of microscopic research of damaged components. The tribological damages of high pressure injectors are local and cavitations pitting. The place of cavitations pitting are mainly check valves, where the reduction in the quantity of injected fuel is forming. |