Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista A
Status:
Autorzy: Pytka Jarosław
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 51
Strony: 353 - 360
Impact Factor: 0,556
Web of Science® Times Cited: 18
Scopus® Cytowania: 23
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper describes four test methods for determining the rolling resistance of aircraft tires on unsurfaced airfields. Evaluations of a flight-test method, an instrumented-vehicle method, a soil stress-deformation method, and a tow-test method were performed on a grassy airfield. The test results showed that rolling resistance is more dependent upon surface roughness than on grass length. The benefits and usefulness of each method are also presented.