Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Modeling and simulation of logistics systems in education of business practitioners
Autorzy: Miłosz Marek, Pastuszak Zbigniew
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 4407 - 4415
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
artykule zaprezentowano nowatorską koncepcję szerokiego wykorzystania gier symulacyjnych na studiach podyplomowych w obszarze logistyki, które są przeznaczone dla praktyków biznesu. Przedstawiono założenia studiów, ich program oraz kompetencje uzyskiwane w ramach studiów przez ich uczestników. Uczestnikami studiów są głównie praktycy z biznesu, co wymusza użycie specjalnych form w procesie kształcenia. Takimi formami są zespołowe projekty logistyczne oraz symulacyjne gry decyzyjne.Opracowane zostały trzy gry symulacyjne: „Usługi – analiza rynku i konkurencji”, „LogCHAIN – procesy łańcucha dostaw” i „ABC – rachunek kosztów działań ABC w procesach logistycznych”. Gry zostały opracowane z maksymalnym uwzględnieniem celów ich powstania oraz uwarunkowań ich realizacji.W artykule przedstawione zostały przesłanki wykorzystania gier w logistycznym kształceniu praktyków z biznesu, założenia i program studiów podyplomowych oraz pakiet symulacyjnych gier decyzyjnych i ich funkcji w procesie kształcenia logistyków.
The paper presents a novel concept of the extensive use of simulation games in postgraduate studies in the logistics area which are designed for business professionals. The assumptions of studies, their program and competences obtained by their participants through the study are presented. The participants are mainly practitioners from business. It forces the use of special forms in the educational process. Such forms are collaborative logistics projects and decision-making simulation games.Three simulation games have been developed: "Services – market and competition analysis ", "LogCHAIN – supply chain processes" and "ABC - activity based costing in logistics processes". Games have been developed 4415with maximum consideration of the purpose of their creation and the conditions for their implementation.The article presents the conditions for the use of games in education of business practitioners in the logistics, assumptions and program of studies, and a set of simulation decision games and their functions in the education process.