Komputerowe wykrywanie przeciążeń w transporcie przesyłek
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Computer detection of overacceleration in package transport
|
Autorzy: | Badurowicz Marcin |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 150 - 155 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Podczas dowolnej metody transportu przesyłek z punktu A do punktu B mogą nastąpić problemy związane z transportem delikatnych ładunków – może dojść do błędu zarówno ludzkiego, postępowania niezgodnego z procedurami, jak również do różnej maści awarii i wypadków, wliczając w to wypadki komunikacyjne, które mogą spowodować uszkodzenie przesyłanych przedmiotów. Niektóre z przesyłek mogą nie znieść sytuacji w której zostaną upuszczone lub poddane innym przeciążeniom o odpowiednich wartościach. Możliwe jest również, że w wyniku doznanych przeciążeń transportowany obiekt ulegnie zmianie parametrów, która może być istotna – na przykład w wyniku transportu sprzętu laboratoryjnego. W artykule przedstawiono projekt autonomicznego urządzenia elektronicznego, które rejestruje wartości przeciążeń, którym jest poddawane, w taki sposób, że możliwe jest transportowanie urządzenia wraz z ładunkiem, np. wewnątrz pojedynczej paczki, natomiast po dotarciu do punktu docelowego możliwy jest automatyczny odczyt zapisanych w urządzeniu danych, ich przetwarzanie w innych systemach elektronicznych, gdzie między innymi możliwe będzie sprawdzenie, czy nie naruszone zostały progi bezpieczeństwa. | |
In every method of transport packages from point A to point B there may occur issues when transporting fragile objects – there may be a human error, violations of procedures, as well as various accidents or damages, including communication accidents, which may result in destruction or damaging transported objects. Some packages may also be destroyed not only when dropped, but also when acceleration is over some point. There is also a possibility that transported object is vulnerable to acceleration in the manner which results in change of parameters, which may be very important when transporting specialty laboratory equipment. In this paper, author describes autonomic electronic device registering acceleration (g-force) values measured by itself. Device may be transported along with fragile packages, like in the same box, and at the destination point, there is a possibility of automatic transmission of recorded data to some IT systems, where systems could check if safety margins has not been exceeded. |