Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Computer detection of overacceleration in package transport
Autorzy: Badurowicz Marcin
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 150 - 155
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Podczas dowolnej metody transportu przesyłek z punktu A do punktu B mogą nastąpić problemy związane z transportem delikatnych ładunków – może dojść do błędu zarówno ludzkiego, postępowania niezgodnego z procedurami, jak również do różnej maści awarii i wypadków, wliczając w to wypadki komunikacyjne, które mogą spowodować uszkodzenie przesyłanych przedmiotów. Niektóre z przesyłek mogą nie znieść sytuacji w której zostaną upuszczone lub poddane innym przeciążeniom o odpowiednich wartościach. Możliwe jest również, że w wyniku doznanych przeciążeń transportowany obiekt ulegnie zmianie parametrów, która może być istotna – na przykład w wyniku transportu sprzętu laboratoryjnego. W artykule przedstawiono projekt autonomicznego urządzenia elektronicznego, które rejestruje wartości przeciążeń, którym jest poddawane, w taki sposób, że możliwe jest transportowanie urządzenia wraz z ładunkiem, np. wewnątrz pojedynczej paczki, natomiast po dotarciu do punktu docelowego możliwy jest automatyczny odczyt zapisanych w urządzeniu danych, ich przetwarzanie w innych systemach elektronicznych, gdzie między innymi możliwe będzie sprawdzenie, czy nie naruszone zostały progi bezpieczeństwa.
In every method of transport packages from point A to point B there may occur issues when transporting fragile objects – there may be a human error, violations of procedures, as well as various accidents or damages, including communication accidents, which may result in destruction or damaging transported objects. Some packages may also be destroyed not only when dropped, but also when acceleration is over some point. There is also a possibility that transported object is vulnerable to acceleration in the manner which results in change of parameters, which may be very important when transporting specialty laboratory equipment. In this paper, author describes autonomic electronic device registering acceleration (g-force) values measured by itself. Device may be transported along with fragile packages, like in the same box, and at the destination point, there is a possibility of automatic transmission of recorded data to some IT systems, where systems could check if safety margins has not been exceeded.