Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Studium przypadku zachowania kierowcy przy użyciu eye-tracker
Autorzy: Borys Magdalena
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Strony: 699 - 705
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Niniejszy artykuł prezentuje wykorzystania śledzenia ruchu gałek ocznych, jak również główne obszary zastosowania tej technologii w badaniach związanych z pojazdami. Zaprezentowany i opisany został przegląd istniejących prac nad nadmiernym obciążeniem wizualnym oraz poznawczym kierowców. Zaprezentowana metoda badawcza i wyniki badań pilotażowych miały na celu sprawdzenie możliwości wykorzystania mobilnego urządzenia do śledzenia ruchu gałek ocznych (SMI Eye Tracking Glasses 2.0). Przeprowadzone badania również próbują zweryfikować pytanie badawcze, czy cechy fizjologiczne mają wpływ na jakość otrzymanych danych. Artykuł wskazuje na ograniczenia zastosowanej metody badawczej, jak i użytego oprzyrządowania. Zaprezentowany eksperyment może zostać przeprowadzony na zwiększonej próbie badawczej, ale muszą zostać wprowadzone udoskonalenia wskazane przez autora.
The paper presents the purpose of using the eye-tracker, as well as points the main area of its eye-tracking data application in driving experiments. The review of related works on driver visual and cognitive load is presented and discussed. The method and results from pilot study aimed to examine the possibility of usage of head-mounted eye-tracker (SMI Eye Tracking Glasses 2.0) to collect eye movement data from an user driving a non-instrumented vehicle in order to analyse his visual attention and cognitive load. The study also tries to verify if user’s physiological attributes do affect the quality of data. The paper points out the limitations of used study design as well as used equipment. It is concluded that the experiment might be extended on significant user sample, but several improvement must be provided.