Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Capabilities of App Inventor in building mobile applications detecting concentration disabilities
Autorzy: Żyła Kamil
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 7220 - 7227
Bazy: BazTech | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Niniejszy artykuł ma na celu sprawdzenie możliwości App Inventor 2 w dziedzinie budowy aplikacji mobilnych wykrywających zaburzenia koncentracji użytkownika. Do podjęcia tego tematu skłania powszechność zaawansowanych funkcjonalnie urządzeń mobilnych oraz chęć sprawdzenia przydatności narzędzia App Inventor w zastosowaniach użytkowych. Prototyp przykładowej aplikacji składa się z trzech prostych gier sprawdzających pamięć krótkotrwałą, refleks i zdolność do koncentracji gracza. Przedstawiono również wstępną weryfikację stworzonego prototypu oraz potencjalne kierunki rozwoju. Uzyskane rezultaty wskazują na możliwość użycia urządzeń mobilnych w procesie wstępnej weryfikacji zdolności do koncentracji ich użytkowników, co ma znaczenie m.in. w kontekście zdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych.
The main goal of this paper is to investigate possibilities of App Inventor 2 usage in a process of building mobile applications for detecting the fact of concentration disabilities. Author picked up this subject due to the commonality of functionally advanced mobile devices and desire to check usefulness of App Inventor in such class of applications. The investigation is based on an early prototype of application, which is using three simple games to check user’s reflex and ability to concentrate. Also, preliminary verification of the prototype and examples of possible usage are provided. Obtained results indicate usefulness of mobile devices for preliminary verification of their users’ ability to concentrate, which is particularly important i.e. in a context of driving different kinds of vehicles.