Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Experimental verification of the local bus movement in road research
Autorzy: Koralewski Grzegorz, Wrona Rafał
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 3059 - 3064
Bazy: Agro | BazTEch | BazEkon | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zostały zaprezentowane badania drogowe przeprowadzone w celu weryfikacji opracowanego matematycznego modelu ruchu autobusu miejskiego wyposażonego w automatyczną przekładnię hydromechaniczną. Na bazie autobusu miejskiego zestawiono laboratorium drogowe wyposażone w aparaturę do pomiaru i rejestracji parametrów ruchu autobusu. Podczas badań przeprowadzono wielokrotnie powtarzane rozpędzania autobusu przy zróżnicowanych położeniach organu sterującego dawką paliwa. Wyznaczone eksperymentalnie prędkość autobusu i zużycie paliwa zostały porównane z danymi uzyskanymi na drodze komputerowych symulacji ruchu autobusu. Pozwoliło to na stwierdzenie adekwatności opracowanego matematycznego modelu ruchu autobusu z automatyczną przekładnią hydromechaniczną.
The article presents research carried out to verify a mathematical model of a local bus movement equipped in an automatic hydromechanical transmission. A road laboratory equipped in an equipment for measuring and recording bus movement parameters was created on the basis of a local bus. During the research, bus acceleration at diverse positions of a fuel dosing steering body was repeated many times. Experimentally determined bus speed and fuel consumption were compared with the data obtained on the way of computer simulations of the bus movement. It allowed for stating adequacy of the prepared mathematical model of the bus movement with the automatic hydromechanical transmission.