Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
4
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Experimental tests for the analysis of the mechanical effi ciency of combustion engines
Autorzy: Wrona Jan, Wrona Rafał
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Strony: 131 - 133
Bazy: BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W dotychczasowych badaniach autorzy niniejszej publikacji zajmowali się teoretyczną analiza strat mechanicznych silników spalinowych. Opracowany model matematyczny strat mechanicznych został poddany badaniom stanowiskowym dla różnych silników spalinowych. Wykorzystano stosowane w praktyce różne metody badawcze umożliwiające ocenę strat wewnętrznych silnika spalinowego. Wykonano pomiary niektórych składników strat mechanicznych na wybranych stanowiskach oraz określono sumaryczne straty mechaniczne silników zabudowanych na stanowisku hamowani silnikowej. Wyniki badań zilustrowano graficznie.
In their current research the authors of this study focused on a theoretical analysis of mechanical losses in internal combustion engines. The developed mathematical model of mechanical losses was used in bench testing of various types of combustion engines. Numerous practical testing methods enabling the evaluation of internal losses in combustion engines were applied. Measurements of certain components of mechanical losses were carried out on selected stands and total mechanical losses of engines mounted on an engine test bench were determined. The test results have been illustrated graphically.