Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Modelling studies of the hydrogen supply to the spark ignition engine
Autorzy: Szlachetka Marcin, Siadkowska Ksenia, Magryta Paweł, Biały Michał
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 6132 - 6139
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych układu zasilania wodorem czterocylindrowego tłokowego silnika spalinowego. Zweryfikowano założenia konstrukcyjne układu wtrysku w warunkach dynamicznego i statycznego przepływu wodoru ze szczególnym uwzględnieniem reduktora ciśnienia orazwtryskiwaczy. Zbadano stabilność przepływu paliwa w przewodzie łączącym wtryskiwacz z kolektorem dolotowym i możliwość wystąpienia pulsacji ciśnienia ograniczających przepływ paliwa wodorowego do poszczególnych przewodów dolotowych silnika. Badania symulacyjne przeprowadzono w programie Dymola.
The article presents the results of simulation studies of the hydrogen supply to four-cylinder piston engine. Design of injection system in terms of dynamic and static hydrogen flow with particular emphasis on the pressure regulator and injectors was verified. The stability phenomena of the fuel flow in line between the injector and the intake manifold, and the possibility of occurring pressure pulsations restricting the hydrogen fuel flow to the individual intake pipes of the engine were examined. Simulation studies were performed in Dymola software.