Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Certification of brakes based on disk spring packs applied in lifting appliances
Autorzy: Lonkwic Paweł, Szydło Kamil, Longwic Rafał, Lotko Wincenty
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 3818 - 3824
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono ścieżkę związaną z przygotowaniem chwytaczy progresywnych CHP2000 do uzyskania certyfikatu bania typu. W oparciu o obowiązujące przepisy wyznaczono krzywą obrazującą zależność wysokości spadku swobodnego w funkcji prędkości poruszającej się kabiny dźwigu osobowego. Wykonano próby awaryjnego hamowania na stanowisku testowym. Na podstawie wykonanych prób oraz zależności matematycznych opisanych w pracy oszacowano wartość opóźnienia jaka jest wywierana na konstrukcję kabiny dźwigu w czasie awaryjnego hamowania.
The foregoing work presents a path connected with preparing progressive catchers CHP2000 to obtaining the certificate of type testing. On the basis of the regulations in force a curve was determined, showing the dependence of free fall height in the function of velocity of a moving passenger lift car. Emergency braking attempts were made in a test stand. On the basis of the performed tests and mathematical dependencies described in this paper the delay value was estimated, which was exerted upon the lift car structure during emergency braking.