Wpływ napięcia zasilania na pracę elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Styła Sebastian |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 6028 - 6035 |
Bazy: | BAZTECH | Google Scholar |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Zwiększająca się liczba urządzeń i układów elektronicznych montowanych we współczsnych pojazdach samochodowych pociąga za sobą zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną.Dlatego za rozwojem elektroniki musi podążać rozwój urządzeń magazynujących ,wytwarzających i przetwarza- jących energię elektryczną.Akumulatory powinny posiadać jak największą pojemność przy jak naj- mniejszej masie i wielkości.Alternator powinien zapewniać odpowiednią moc ,ale też jego praca powinna być cicha i ezawaryjna ,natomiast dostarczona energia powinna posiadać odpowiednie parametry. W artykule zaprezentowano badania podstawowych obwodów elektrycznych pojazdów. Zbadano wpływ zmian wartości napięcia zasilania na parametry pracy obwodu:rozruchowego,komfortu i sterowania silnikiem spalinowym.Przebadano stan techniczny kilkudziesięciu akumulatorów i użytkowanych w po- jazdach samochodowych różnego typu. |