Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Autorzy: Styła Sebastian
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 6028 - 6035
Bazy: BAZTECH | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Zwiększająca się liczba urządzeń i układów elektronicznych montowanych we współczsnych pojazdach samochodowych pociąga za sobą zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną.Dlatego za rozwojem elektroniki musi podążać rozwój urządzeń magazynujących ,wytwarzających i przetwarza- jących energię elektryczną.Akumulatory powinny posiadać jak największą pojemność przy jak naj- mniejszej masie i wielkości.Alternator powinien zapewniać odpowiednią moc ,ale też jego praca powinna być cicha i ezawaryjna ,natomiast dostarczona energia powinna posiadać odpowiednie parametry. W artykule zaprezentowano badania podstawowych obwodów elektrycznych pojazdów. Zbadano wpływ zmian wartości napięcia zasilania na parametry pracy obwodu:rozruchowego,komfortu i sterowania silnikiem spalinowym.Przebadano stan techniczny kilkudziesięciu akumulatorów i użytkowanych w po- jazdach samochodowych różnego typu.