Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The selected construction materials in the construction of vehicles
Autorzy: Caban Jacek, Droździel Paweł, Seńko Jarosław
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 946 - 953
Bazy: AGRO | BazTech | BazEkon | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Powodem stosowania materiałów lekkich w budowie pojazdów samochodowych są rygorystyczne wymagania dla ochrony środowiska naturalnego w odniesieniu do materiałów wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym i eksploatacji pojazdów. Ponadto zainteresowanie takimi materiałami wynika z innych korzyści jakimi są oszczędność zużycia paliwa przez pojazdy o mniejszej masie oraz większa odporność korozyjna tych materiałów co przekłada się na większą trwałość konstrukcji. W artykule przedstawiono charakterystykę wybranych materiałów inżynierskich stosowanych współcześnie w przemyśle motoryzacyjnym, takie jak: stopy metali lekkich, tworzywa polimerowe i materiały kompozytowe.
The reason for the use of lightweight materials in the construction of vehicles are stringent emission requirements for environmental protection in relation to the materials used in the automotive industry and the operation of vehicles. Moreover, interest in such materials results from the other advantages like saving fuel consumption of vehicles with lower weight and greater corrosion resistance of these materials, which translates into greater durability of the construction. The article presents the characteristics of the selected engineering materials used nowadays in the automotive industry, such as: light alloys, polymeric materials and composite materials.