Wykorzystanie metody cross-dockingu w firmie transportowej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Utilization of cross-docking in a transport company
|
Autorzy: | Brumerčikova Eva, Buková Bibiána, Krzywonos Leszek, Nieoczym Aleksander |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 738 - 742 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Artykuł jest poświęcony metodzie cross-dockingu jako jednej z metod funkcjonowania magazynu. Prezentuje główne korzyści wynikające z praktycznego jej wdrożenia. Zasadnicza część artykułu zawiera studium przypadku zastosowania cross-dockingu w firmie transportu samochodowego. Analizuje się w niej możliwości wprowadzenia cross-dockingu do istniejącej struktury logistycznej hipotetycznej firmy transportowej prowadzącej działalność na Słowacji. Z przeprowadzonych rozważań wynika, że w omówionym przypadku przekształcenie „klasycznego” magazynu na centrum cross-dockingowe pozwala zmniejszyć koszty transportu, a powstałe w ten sposób oszczędności w krótkim czasie zrekompensują nakłady finansowe poniesione na przekształcenie. Fakt ten potwierdzono opracowując odpowiedni model matematyczny i przeprowadzając symulacje numeryczne w oparciu o zgromadzony materiał badawczy. | |
The paper deals with the cross-docking as warehouse technology. The paper presents the main benefits of its practical implementation. The main section of the paper is a case study of utilization of cross-docking in the road transport company. This section examines the feasibility of the method of cross-docking to the existing logistics structure of a hypothetical transport company which operates in Slovakia. In the present case the conversion of classic warehouse at the cross-docking centre can reduce transport costs. In a short time the resulting savings compensate the financial outlays incurred on conversion. In order to confirm this fact an adequate mathematical model has been developed and a numerical simulation based on the gathered research material has been carried out.1231 |