Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Storied lift model with encoded access function
Autorzy: Filipek Przemysław, Dyczko Jarosław, Gruszczyk Mateusz
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 1725 - 1733
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł przedstawia projekt i wykonanie rzeczywiste modelu piętrowej windy, służącego do celów dydaktycznych. Model posiada 3 piętra, z których dostęp do najwyższego został zabezpieczony kombinacją kodową wpisywaną przez użytkownika w kabinie. Ze względów praktycznych, przyciski z kabiny umieszczono na zewnątrz modelu. Kabina windy poruszana jest za pomocą silnika prądu stałego umieszczonego na dole modelu. W kabinie zamontowano czujnik przeciążenia oraz oświetlenie LED. Czujnikami położenia kabiny w szybie windy są kontaktrony. Całością steruje mikroprocesor Atmel AtMega 32. Do zasilania modelu zastosowano akumulator żelowy 12 V/5 Ah.
The article presents the design and real make of storied lift model, used for teaching purposes. The model has 3 floors, of which access to the highest has been secured by the code combination typed by the user in the cabin. For practical reasons, the buttons of the cabin was placed outside of the model. An lift cab is moved by a DC motor placed at the bottom of the model. The cab is equipped in force sensor and LED lighting. Cabin position sensors are the reed relays placed in the lift shaft. The whole lift is controlled by a microprocessor Atmel ATmega 32. Model was powered by the gel battery 12 V/5 Ah.