Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Self-cleaning caterpillar chassis mobile exploration robot
Autorzy: Filipek Przemysław, Sobieszczyński Mateusz
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 1771 - 1781
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł przedstawia wirtualny projekt oraz wykonanie rzeczywiste podwozia gąsienicowego mobilnego robota eksploracyjnego. Podczas jazdy, każda z gąsienic jest samooczyszczana z materiału, który przylgnął do bieżnika. Gąsienica zbudowana jest z dwóch łańcuchów rowerowych z zamocowanymi elementami bieżnika, współpracujących z odpowiednio przygotowaną zębatką. Wykonano dwa komplety gąsienic z różnymi bieżnikami: z profili aluminiowych i podkładów gumowych. W podwoziu umieszczono dwa silniki napędowe prądu stałego z fabrycznymi przekładniami wraz z zasilaniem akumulatorowym 12 V/5 Ah. Skrzynia podwozia wykonana została z płyt bakelitowych o grubości 6 mm.
The article presents the virtual design and implementation of real chassis tracked mobile exploration robot. During the driving, each of the caterpillar is self-cleaning of a material that has adhered to the tread. The caterpillar is made of two bicycle chains with fixed tread objects, working with a prepared rack. Performed two sets of caterpillar with different tread patterns: the aluminum and rubber substrates. The chassis include also two drive motors DC with factory gears with rechargeable battery 12 V / 5 Ah. Transmission chassis is made of bakelite plates with a thickness of 6 mm.