Efekty realizacji projektu dotyczącego systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The realisation effects of project connected with automatic collision notification system - eCall
|
Autorzy: | Kamiński Tomasz, Niezgoda Michał, Kruszewski Mikołaj, Grzeszczyk Rafał, Filipek Przemysław |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 2693 - 2700 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Celem projektu nr 10-0016-06/2009 było opracowanie metodyki oceny systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych - eCall. W wyniku analiz przeprowadzonych w ramach projektu uzyskano szeroką wiedzę ekspercką w zakresie podstaw prawnych działania systemu, technicznych aspektów w zakresie certyfikacji i wdrożenia, efektów wdrożenia i pilotażowych wdrożeń wraz z oceną skutków wdrożenia. W ramach projektu zostało zbudowane stanowisko laboratoryjne do badań samochodowego urządzenia eCall w warunkach wysokich wartości przyspieszeń i stanowisko do weryfikacji poprawności transmisji danych. Pierwsze stanowisko umożliwiło opracowanie własnego algorytmu detekcji kolizji. Projekt zakładał również opracowanie pokładowego urządzenia nadawczo-odbiorczego eCall i urządzenia do obierania zgłoszeń w systemie eCall. Ostatecznym efektem realizacji projektu było opracowanie metodyki oceny systemu eCall wykraczającej poza ramy norm i specyfikacji systemu. | |
The aim of the project number 10-0016-06/2009 was to elaborate the assessment of automatic collision notification system – eCall methodology. As the effect of analyses broad knowledge about legislation background of eCall system, technical aspects of certification and implementation, effects of introduction, and also pilots implementation and introduction assessment in other countries was obtained. In the project a laboratory research stand for on-board eCall device investigation in high acceleration conditions was developed as well as a laboratory stand for data transmission validation. First of the stands enabled to develop an own collision detection algorithm. The project was established to develop transreceiver eCall device and device for receiving eCall system notifications. The final effect of the project was to develop methodology for assessing the automatic collision notification system eCall. |