Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Technical requirements for cash transport vehicle type A, B and C
Autorzy: Kamiński Tomasz, Niezgoda Michał, Kruszewski Mikołaj, Mitraszewska Izabella, Grzeszczyk Rafał, Filipek Przemysław
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 2701 - 2710
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W Polsce transport wartości pieniężnych jest regulowany Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców oraz inne jednostki organizacyjne. Określa ono obligatoryjne wymagania dla trzech typów bankowozów. Jeżeli pojazdy te będą wyposażone w system monitorowania położenia geograficznego, monitorowania wizyjne, sygnalizacji napadu lub inne dodatkowe systemy elektryczne i elektroniczne, to muszą one odpowiadać dodatkowym wymaganiom w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej. Wymagania te opisują dwa akty prawne, tj. Dyrektywa Rady nr 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. oraz Regulamin nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych. Dodatkowe wyposażenie bankowozu powinno spełniać zapisy jednego z tych rozporządzeń. W artykule opisano wymagania Regulaminu 10/EKGONZ w odniesieniu do dodatkowego wyposażenie telematycznego bankowozu. W artykule opisano wybrane efekty realizacji projektu badawczo-rozwojowego O R00 0056 07 pt. „Pasywna ochrona obiektów mobilnych (powietrznych i lądowych) przed oddziaływaniem pocisków AP”, w zakresie systemu monitorowania położenia geograficznego pojazdu, monitorowania wizyjnego, a także systemu selektywnego blokowania i odblokowywania drzwi pojazdu.
Cash transportation in Poland is regulated by Regulation of Interior and Administration Minister from 7 September 2010 connected with requirements for monetary values protection during stored and transported by entrepreneurs and other organization units. This regulation determines obligatory requirements for three types of cash transportation vehicles. If this vehicles are equipped with geographical localization monitoring system, video monitoring system, system of robbery signaling or other additional electrical and electronic systems, then this system must fulfill additional requirements for electromagnetical compatibility. This requirements are described in two law regulations – Directive 72/245/EWG from 20 June of 1972 and Regulation 10 of EKG ONZ. Additional equipment of the cash transport vehicle have to fullfil needs of one of mentioned regulations. This paper described 10/EKGONZ Regulation requirements connected with additional telematics equipment for cash transport vehicles. This paper also describes selected effects of realisation of research project number O R00 0056 07 – “Passive protection of mobile objects (air and ground) protection before influence of AP missile”, in following areas: geographical monitoring of vehicle position, video-monitoring, and selective door blocking and unblocking system.