Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
3
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Transport optimization for ready-mix concrete distribution
Autorzy: Biruk Sławomir, Tomczak Michał
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 13
Strony: 335 - 342
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: Po opublikowaniu
Abstrakty: polski | angielski
Wiele wytwórni mieszanek betonowych często posiada nowoczesne węzły betoniarskie o wysokiej wydajności, które zapewniają dobrą jakość produkcji. Przedsiębiorstwa te dysponują także flotami nowoczesnych betonowozów. Pomimo tego, niezwykle rzadko zdarza się, aby wytwórnie posiadały programy wspomagające podejmowanie decyzji przy planowaniu tras przejazdowych betonowozów oraz harmonogramowaniu produkcji mieszanki. Najczęściej decyzje te podejmują dyspozytorzy polegając jedynie na swoim doświadczeniu. W artykule scharakteryzowano problem zintegrowanego harmonogramowania produkcji mieszanki betonowej i marszrutyzacji betonowozów oraz opracowano model matematyczny mający na celu optymalizację procesu transportu mieszanki betonowej. Implementacja komputerowa modelu i jego wdrożenie może prowadzić do obsługi większej liczby zleceń, zwiększenia stopnia wykorzystania posiadanego potencjału produkcyjnego oraz stopnia zadowolenia zamawiających, a w konsekwencji do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na trudnym rynku produkcji mieszanek betonowych
Concrete batching plants are typically equipped with modem automated high-capacity systems and provide high quality products. The plants often dispose of fleets of concrete transport trucks. However, the plants rarely use decision support tools to plan transport routes and schedule production of the mix. The decisions in this respect base on experience of the staff. The paper investigates into the problems of integrated production scheduling and vehicle routing. A concept of mathematical model for vehicle routing optimization was proposed. If implemented, it is expected to improve plant operations so that more orders can be completed and the plant potential can be utilized more efficiently to the customer”s satisfaction, offering the plant competitive advantage in this demanding business.