Związek kraju pochodzenia marki z wybranymi aspektami jej postrzegania
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
6
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The relation of brands' country of origin with selected aspects of brand's perception
|
Autorzy: | Gąsior Marcin |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 35 |
Wolumen/Tom: | 824 |
Strony: | 241 - 252 |
Bazy: | BazEkon | CEEOL |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania związku między domniemanymi przez konsumenta ( nie zawsze faktycznym) krajem pochodzenia marki a jej oceną, prowadzoną przy wykorzystaniu zbioru uniwersalnych, wspólnych dla różnych produktów kryteriów. Badania uwzględniały m.in. prestiż związany z marką, jej jakość czy też walory estetyczne. Analiza wyników umożliwia w pierwszej kolejności wskazanie państw negatywnie i pozytywnie wpływających na wizerunek wiązanych z nim marek, w drugiej natomiast - wyznaczenie stereotypowych ocen przypisywanych każdemu z nich. | |
The purpose of the paper is to present the results of the research on the relation between suposed by the consumer (not always consistent with the actual state country of brand's origin and brand's perception. The bradd perception is expressed by a set of universal criteria, which are common for various products. The research included, among others, brand prestige, brand quality,functionality and aesthetics. The research analysis made it possible to indicate countries which have a negative or positive impact on the image of the brands. The research analysis allowed also assignation of stereotypical perception of particular countries. |