Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
6
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The relation of brands' country of origin with selected aspects of brand's perception
Autorzy: Gąsior Marcin
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 35
Wolumen/Tom: 824
Strony: 241 - 252
Bazy: BazEkon | CEEOL
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania związku między domniemanymi przez konsumenta ( nie zawsze faktycznym) krajem pochodzenia marki a jej oceną, prowadzoną przy wykorzystaniu zbioru uniwersalnych, wspólnych dla różnych produktów kryteriów. Badania uwzględniały m.in. prestiż związany z marką, jej jakość czy też walory estetyczne. Analiza wyników umożliwia w pierwszej kolejności wskazanie państw negatywnie i pozytywnie wpływających na wizerunek wiązanych z nim marek, w drugiej natomiast - wyznaczenie stereotypowych ocen przypisywanych każdemu z nich.
The purpose of the paper is to present the results of the research on the relation between suposed by the consumer (not always consistent with the actual state country of brand's origin and brand's perception. The bradd perception is expressed by a set of universal criteria, which are common for various products. The research included, among others, brand prestige, brand quality,functionality and aesthetics. The research analysis made it possible to indicate countries which have a negative or positive impact on the image of the brands. The research analysis allowed also assignation of stereotypical perception of particular countries.