Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
6
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The impact of organizational culture of a company on building a competitive advantage in the market
Autorzy: Dziwulski Jacek
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 34
Wolumen/Tom: 823
Strony: 283 - 293
Bazy: CEEOL
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano wybrane koncepcje i podejścia do kultury organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia kultury organizacyjnej w zarządzaniu organizacją biznesową, publiczną czy non profit. Przedstawiono tendencje zmian w kreowaniu zachowań organizacyjnych. Podjęto także próbę ewaluacji kultury organizacyjnej w organizacji przyszłości. Zaprezentowano również tworzenie innowacyjnej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
The paper presents selected concepts and approaches to organizational culture in business management. The objective of the paper is presenting the importance of organizational culture in managing a business, public or non-profit organization. The paper shows trends in creating organizational behaviors. Then, an attempt to evaluate the organizational culture in organizations of the future is taken. There is also presented an innovative organizational culture creation for the organization.