Tutoring w kształceniu akademickim
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Tutoring in academic education
|
Autorzy: | Cichorzewska Marzena |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 5 |
Strony: | 222 - 228 |
Bazy: | Arianta | CEJSH |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Inne |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Artykuł przedstawia ideę tutoringu możliwą do zastosowania w odniesieniu do kształcenia akademickiego. Zaprezentowana metoda może pomóc w budowaniu relacji pomiędzy pracownikami naukowymi i studentami, a tym samym przyczynić się do poprawy skuteczności i efektywności procesu dydaktycznego. Ponadto, wykorzystywanie w świadomy i zaplanowany sposób tego narzędzia przez wykładowców akademickich wpływa – co jednoznacznie pokazują badania – na indywidualny rozwój studentów. W artykule dokonano również wskazania atutów, ale i słabszych stron opisywanej metody. Z punktu widzenia świata biznesu, jak również szeroko rozumianego otoczenia społecznego, duże znaczenie ma jakość kształcenia studentów i dostosowanie ich umiejętności do oczekiwań rynku pracy. Tutoring akademicki odpowiada na te oczekiwania, dostosowując się równocześnie do możliwości i oczekiwań samych studentów. Stosowanie opisywanej praktyki ma również wpływ na atrakcyjność polskich uczelni. | |
This article presents the idea of tutoring, possible to apply to graduate education. The presented method can help build relationships between researchers and students, and thus contribute to improving the effectiveness and efficiency of the teaching process. In addition, the use of a conscious and planned way this tool by academics, affect – which clearly show the research – the individual development of students. The article also indicate the strengths and weaknesses but this method. From the point of view of the business world, as well as the wider social environment is important to the quality of education of students and to adapt their skills to the labor market expectations. Academic Tutoring responds to these expectations, at the same time adapting to the capabilities and expectations of the students themselves. Applying the described practice also affects the attractiveness of Polish universities. |