Business intelligence w zarządzaniu edukacją akademicką
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Business intelligence in higher education management
|
Autorzy: | Muryjas Piotr |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 5 |
Strony: | 450 - 455 |
Bazy: | CEEOL | CEJSH | POL-index | COPERNICUS |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Inne |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Współczesny rynek edukacji akademickiej staje się coraz bardziej konkurencyjny ,co sprawia że władze uczelni zmuszone są do konstruowania takiej oferty kształcenia, która możliwie najlepiej zaspokaja wymagania studentów i potrzeby ich przyszłych pracodawców.W artykule zaprezentowano ideę analitycz- nego podejścia w ocenie edukacji akademickiej i wykazano użyteczność business inteligence(BI) w podejmowaniu decyzji w tej dziedzinie.Wskazano także korzyści ,jakie przyniesie wdrożenie rozwiązań BI w instytucjach szkolnictwa wyższego w obszarze rekrutacji studentów,ich edukacji oraz monitorowania losów absolwentów. |