Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Identyfikacja technogennych sytuacji awaryjnych w transporcie kolejowym
Autorzy: Savchuk Tamara O., Petrishyn Sergiy , Sugurova L., Smolarz Andrzej
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 11
Wolumen/Tom: 90
Strony: 177 - 184
Bazy: INSPEC | SCOPUS
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Antropogeniczne obciążenie środowiska naturalnego stale rośnie. Jedną z istotnych kwestii jest wpływ transportu towarów, zwłaszcza gdy ładunek jest niebezpieczny. Transport kolejowy na Ukrainie ma około 60% udziału wszystkich środków transportu, więc identyfikacja potencjalnych sytuacji awaryjnych w tej dziedzinie jest ważnym zagadnieniem. W artykule przedstawiono wybrane podejścia metodyczne i opisano analizę skupień jako narzędzie do identyfikacji technogennych sytuacji awaryjnych w transporcie kolejowym. Identyfikacja technogennych sytuacji awaryjnych w transporcie kolejowym
The antropogenic load on natural environment is continuously growing. One of important issues is the influence of transport of goods, especially when the cargo is hazardous. Railroad transport in Ukraine shares about 60% of all means of transport so identification of potential emergency situations in this area is an important issue. The article discusses some methodology approaches and describes cluster analysis as a tool for Identification of technogenic emergency situations in railway transport.