Środowisko uczelni a podstawy przedsiębiorcze studentów - wyniki badań pilotażowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Environment of higher education institutions vs students’ enterprising attitudes – results of the pilot study
|
Autorzy: | Arent Anna, Walczyna Anna |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 27 |
Strony: | 5 - 21 |
Bazy: | Index Copernicus | BazEkon | BazTech | DOAJ - Directory of Open Access Journals | PBN - Polska Bibliografia Naukowa |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule zaprezentowano wybraną część wyników badań pilotażowych, dotyczących postaw przedsiębiorczych studentów, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia uczelni w ich kształtowaniu. W badaniach wykorzystany został model uogólnionego procesu przedsiębiorczości, w którym powstanie intencji przedsiębiorczej jest wynikiem oddziaływania zróżnicowanych czynników poprzedzających, w tym środowiska uczelni. Wyniki przeprowadzonego pilotażu pozwoliły na określenie postaw badanej grupy studentów wobec podejmowania działalności gospodarczej, a także wstępną weryfikację założeń o istnieniu związków pomiędzy wybranymi cechami a prezentowanymi intencjami oraz ich determinantami. | |
The article contains selected part of the results of the pilot study on students, enterprising attitudes, focused primarily on the importance of higher education institutions in shaping these attitudes. The model of a generalized entrepreneueship process was used in the study. In this model, the emergence of enterprising intent is a result of the impact of varied preceding factors, including the environment higher institutions. The results of the pilotage allowed to determine the attitudes of an analyzed group of students towards undertaking business activities. Theyalso enabled preliminary verification of assumptions on the existence of ties between the selected features and presented intents and their determinants. |