Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Management and logistics of State Fire Service vehicles
Autorzy: Szyszko Grzegorz, Piotrowska Katarzyna
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 10557 - 10561
Bazy: Agro | BazTech | BazEkon | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Państwowa Straż Pożarna została powołana do likwidacji pożarów i zagrożeń. Tego typu zadania potrzebują dużej ilości różnorodnego sprzętu samochodowego i ratowniczego. Pojazdy używane przez ratowników to jeden z podstawowych elementów krajowego systemu ratowniczego. Niniejsza praca analizuje podstawy prawne wskazujące standardy i normatyw ilości sprzętu, który powinny posiadać jednostki Państwowej Straży Pożarnej oraz krajowe bazy sprzętu specjalnego. W artykule przedstawiono ilość, rodzaje pojazdów oraz system zarządzania i nadzorowania eksploatacją floty. Ponadto autorzy przedstawili system logistycznego utrzymania pojazdów PSP w ciągłej gotowości. Omówiono także zasady naprawy sprzętu, jego późniejszego wykorzystywania i zbywania. Poruszono również problemy, jakie na co dzień pojawiają się w funkcjonowaniu tak dużej floty.
State Fire Service was set up to fight with fires and dangers. These types of tasks require a large amount of various vehicle and rescue equipment. Vehicles used by fire fighters are one of the basic elements of the national rescue system. This paper examines the legal basis and normative standards indicating the amount of equipment that should have units of the State Fire Service and the national base of special equipment. The article presents the quantity, types of vehicles, the management and supervision system of fleet operation. In addition, the authors present a logistics system to maintain vehicle of State Fire Service in constant readiness. The principles of repair of the equipment, its subsequent use and disposal have been also discussed. The problems that arise every day in the functioning of such a large fleet have been also raised.