Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
4
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Finite emement method strenght analysis of a gyroplane rotor head’s mast
Autorzy: Kłoda Łukasz, Łusiak Tomasz, Samborski Sylwester
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 236
Strony: 49 - 57
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono wyniki obliczeń wytrzymałościowych MES masztu wirnika nośnego wiatrakowca. Analiza została przeprowadzona za pomocą narzędzia obliczeniowego ABAQUS_CAE. Wykonane obliczenia umożliwiły przedstawienie map rozkładu naprężeń, wartości przemieszczenia masztu, kąta skręcenia w trakcie prerotacji naziemnej. Analizom poddano maszt głowicy wiatrakowca I-28 wariant B, wykonywanego w Instytucie Lotnictwa w ramach projektu „Technologia wdrożenia do praktyki gospodarczej nowego typu wiropłatowego statku powietrznego”. W modelu obliczeniowym masztu uwzględniono pracę antywibratora gumowego.
This article is about finite element method strength analysis of a gyroplane rotor head's mast. The studies were made in computational program ABAQUS_CAE. The analysis of numeric research results showed: reduced stress maps, mast's axis displacement values, mast's torsional angle at manoeuvre of ground prerotation. The object of the study is I-28 autogiro's mast, which was made in the Institute of Aviation in the framework of the project "Technologia wdrożenia do praktyki gospodarczej nowego typu wiropłatowego statku powietrznego". Rubber anti-vibrator work was taken into account in the computional model of the mast.