Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
4
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The use of VoIP technology in the intelligent building control systems
Autorzy: Horyński Marek
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 90
Strony: 90 - 95
Bazy: BAZTECH | ICI Journal Master List | PBN | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Niniejszy artykuł dotyczy zagadnienia komunikacji między człowiekiem a inteligentnym budynkiem. Użytkownicy systemów automatyki budynkowej coraz częściej zwracają uwagę na możliwość ich połączenia w ramach BMS (Building Management System) oraz z dużą liczbą urządzeń znajdujących się w otoczeniu budynku. Taką integrację można zrealizować również dzięki cyfrowej technologii przesyłania sygnału VoIP. Usługi telefonii internetowej w technologii VoIP umożliwiają zbudowanie sieci urządzeń opierających swoje działanie o sieć internetową.
This article concerns the problem of interaction between humans and intelligent building. Today’s houses are no longer just the traditional wiring, but the remote device management systems, independently and without human intervention. The building is not only intelligent automation systems based on innovative solutions, but also the IT platform, which is based on high-performance computers and database management. Ability to communicate with him using VoIP technology seems to be an interesting alternative for users.