Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
An analysis of repair costs of cars in transport companies
Autorzy: Krzywonos Leszek, Nieoczym Aleksander, Siłuch Dariusz, Krzysiak Zbigniew
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 6220 - 6224
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule opisano wyniki podstawowych analiz statystycznych, związanych z jednostkowymi kosztami napraw samochodów należących do lubelskiego oddziału centrum logistycznego Poczty Polskiej, przeprowadzonych na podstawie rzeczywistych danych eksploatacyjnych zebranych w okresie trzech kolejnych lat (2008-2010). Przeprowadzone analizy pozwoliły na określenie wartości parametrów opracowywanego modelu efektywności eksploatacji samochodów rozważanego systemu transportowego. Stwierdzono, że w badanym systemie transportowym obserwuje się statystycznie istotne różnice pomiędzy wartościami średnich arytmetycznych jednostkowych kosztów napraw samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Najmniejszymi jednostkowymi kosztami napraw charakteryzują się samochody ciężarowe o dużej pojemności przestrzeni ładunkowej, zaś największe — samochody osobowe. Przeciętne wartości jednostkowych kosztów napraw samochodów ciężarowych wynosiły od 4 do 7 PLN/100 km, natomiast przeciętne wartości tych kosztów w grupie samochodów osobowych wynosiły od 9 do 22 PLN/100 km.
This paper presents of basic statistical analyses were performed for actual data associated with unit material costs of repairs of vehicles operated by the Polish Mail branch in Lublin in the period of three consecutive years (2008-2010). Conducted analyses allowed to determine the parameter values of prepared model of vehicles operating efficiency for considered transport system. It was stated that in the light of statistics there exist differences between the values of arithmetic means of unit repair costs for cars, delivery vans and lorries that belong to transport system of the Polish Mail branch in Lublin. It can be concluded that the lowest unit repair costs were incurred by lorries with large cargo capacity (47 PLN/