Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Didactic stand for demonstrating the operation of modern timing systems for combustion engines
Autorzy: Wierzbicki Sławomir, Krzysiak Zbigniew, Kordos Paweł
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 11038 - 11044
Bazy: AGRO | BazTech | BazEkon | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Zaostrzające się normy odnośnie emisji związków toksycznych emitowanych przez silniki spalinowe wymuszają wprowadzenie nowych rozwiązań poszczególnych układów silnika. Jednym z układów mających wpływ na osiągi silnika, w tym emisje związków toksycznych jest układ rozrządu. Współczesne silniki często posiadają dość złożone konstrukcje tych układów umożliwiające sterowanie fazami otwarcia lub wzniosem zaworów. Powszechne stosowanie nowych rozwiązań w silnikach spalinowych wymaga wprowadzania nowych treści do programów nauczania inżynierów jak również wzbogacania bazy laboratoryjnej o nowe stanowiska laboratoryjne. W artykule opisano budowę stanowiska dydaktycznego umożliwiającego demonstracje funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań układów rozrządu silników spalinowych. Opracowane stanowisko pozwala na rejestracje wzniosu zaworów w funkcji kąta obrotu wału korbowego. Konstrukcja stanowiska pozwala na płynną regulacje faz otwarcia jednego z zaworów oraz zmienny skokowy wznios drugiego z zaworów
Increasingly stricter standards on toxic compound emissions from combustion engines have led to the introduction of new solutions for individual engine systems. One of the systems affecting engine performance, including toxic compound emissions, is the timing system. Modern engines often have quite complex designs for systems controlling the valve opening cycles or the valve lifts. Widespread use of new solutions in combustion engines requires the introduction of new content into curricula for engineers as well as the expansion of laboratory facilities with new laboratory stands. This paper describes the structure of a didactic stand enabling the demonstration of the operation of modern combustion engine timing system solutions. The developed stand allows the lift of the valves to be recorded as a function of the crank angle. The stand design allows stepless adjustment of the opening cycles of one valve and a variable step lift of the other valve.