Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The method to limit the emission of noise generated from thin-walled products
Autorzy: Longwic Rafał, Szydło Kamil, Lonkwic Paweł, Maciąg Paweł
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 6818 - 6827
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano badania własne dotyczące redukcji emisji akustycznej wyrobów cienkościennych poprzez dobór optymalnej metody wykonania usztywnień. W badaniach wykorzystano panele ścienne kabiny dźwigu osobowego wykonane jako elementy z blachy nierdzewnej z wykonanymi zagięciami konstrukcyjnymi na krawędziach. Wykonano obliczenia numeryczne, które były podstawą do opracowania metodologii oraz optymalnego sposobu usztywniania. Wykonane pomiary emisji akustycznej paneli na skutek zdefiniowanego uderzenia posłużyły do optymalizacji konstrukcji poprzez dobór optymalnego sposobu wykonania usztywnień i poprawę komfortu pasażerów.
The article presents the author's research regarding the reduction of acoustic emission for thin-walled products by the selection of optimum method to manufacture stiffenings. For the research purposes the wall panels of the passenger lift cabin, manufactured as the stainless steel elements with design bends on edges were used. The performed numerical calculations were the basis to compile methodology and optimum means of stiffening. The conducted measurements of the panels acoustic emission as a result of defined stroke were used to optimize the design by the selection of optimum means to manufacture stiffenings and to improve the passengers comfort.