Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Mathematical models of route optimization in medical transport field
Autorzy: Miłosz Marek, Badurowicz Marcin, Złomaniec Paweł
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 6 CD-ROM
Strony: 7524 - 7533
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Zagadnienia wyznaczania optymalnej trasy dla usług transportowych należą do szczególnie ważnych w obecnej sytuacji ekonomicznej. Korzystając z aplikacji komputerowych, systemów szpitalnych i w końcu z urządzeń mobilnych przeznaczonych dla samych kierowców flot możliwe jest odpowiednie dostrojenie transportu do zadanych ograniczeń. Transport medyczny w porównaniu do zwykłych usług transportowych charakteryzuje się specyfiką, związaną z koniecznością spełnienia dodatkowych warunków związanych z czasem oraz kolejnością wykonywania przewozu. W artykule sformułowano modele matematyczne optymalizacji kosztowej osobowego transportu medycznego, które mogą być wykorzystane przy planowaniu tras. Modele uwzględniają typowe ograniczenia pojemności środka transportu czy też czasu pracy kierowców. W zależności od dodatkowych ograniczeń sformułowane zostały modele z oknami czasowymi oraz ustaloną kolejnością odbioru.
Medical transport in comparison to regular logistics services is defined to very specific procedures and conditions because of time constraints and order of people to be transported. In this paper mathematical models for cost-efficiency optimization for patients’ medical transport were presented, which may be used during route planning for mobile software designed for medical users. Proposed models are including typical constraints of passenger’s limits and driver’s time limits defined by law. Based on different additional constraints there were different models with time windows and specific order of visiting places defined.