Wpływ tolerancji wykonania elementów grupy tłokowej silnika spalinowego na natężenie przedmuchów spalin
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
4
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Koszałka Grzegorz |
| Rok wydania: | 2014 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 5 |
| Strony: | 75 - 77 |
| Bazy: | BazTech | Index Copernicus | Scopus | WoS |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | polski |
| Wykorzystując matematyczny model uszczelniania pierścieniowego, przeanalizowano wpływ tolerancji wykonania tłoka, pierścieni tłokowych i cylindra na natężenia przedmuchów spalin w nowoczesnym silniku o zapłonie samoczynnym stosowanym do napędu samochodów osobowych. Wyniki symulacji wykazały, że wahania przedmuchów związane z tolerancjami mogą sięgać 40% wartości średniej, co jest wartością większą od wartości rzeczywistej obserwowanej w przypadku analizowanego silnika. Obserwowane podczas prób kontrolnych, wykonywanych na silnikach opuszczających linię technologiczną, duże wahania natężenia przedmuchów mogą więc być związane z niepowtarzalnością produkcji elementów układu TPC. |
