Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Modeling logistic processes for production and dispatching ready-mixed concrete
Autorzy: Tomczak Michał, Bucoń Robert
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 10659 - 10667
Bazy: BazEkon | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Jednym z krytycznych zagadnień rozpatrywanych w ramach logistycznych przedsięwzięć inwestycyjno - budowlanych jest zaopatrzenie placu budowy w mieszankę betonową. Wskutek coraz większych wymagań odnośnie jakości oraz dążenia do uzyskania specjalnych właściwości betonu, wiele wytwórni dysponuje zaawansowanymi, w pełni zautomatyzowanymi liniami produkcyjnymi. Przedsiębiorstwa te posiadają również floty nowoczesnych betonowozów. Problemem okazuje się jednak wykorzystanie posiadanego potencjału produkcyjnego. Harmonogramowaniem produkcji mieszanki oraz planowaniem tras przewozowych betonowozów zazwyczaj zajmują się dyspozytorzy, którzy bazują jedynie na własnym doświadczeniu, a nie na rzetelnej analizie wspartej systemami wspomagającymi podejmowanie decyzji. W artykule scharakteryzowano ograniczenia w dystrybucji mieszanki betonowej oraz opracowano liniowy model matematyczny mający na celu optymalizację procesów transportu i produkcji mieszanki betonowej.
Ready-mixed concrete delivery is one of the major logistic problem for construction investment projects. Because of demand for quality are growing, concrete batching plants are typically equipped with modern automated high-capacity systems. The plants often dispose of fleets of modern concrete transport trucks. The biggest disadvantage of concrete batching plants is fluctuation of production capacity utilization level. The plants rarely use decision support tools to plan transport routes and schedule production of the mix. The decisions in this respect base on experience of the staff. The paper investigates into the problems of modeling logistic processes and systems for production and dispatching ready-mixed concrete, and proposes a concept of mathematical model for integrated production scheduling and vehicle routing optimization.