Badania wytrzymałościowe iglicy wtryskiwacza CNG do zasilania silnika Diesla
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Stress analysisofthe CNG injectorneedleto power Diesel engine
|
Autorzy: | Biały Michał, Magryta Paweł, Majczak Adam |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 6 |
Strony: | 1870 - 1875 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych wytrzymałości iglicy wtryskiwacza CNG do zasilania dwupaliwowego silnika Diesla. Konstrukcja wtryskiwacza CNG została opracowana przez naukowców Politechniki Lubelskiej w ramach projektu finansowanego z NCBiR. Wtryskiwacz dedykowany jest do zasilania gazowego silnika Diesla Andoria ADCR. W ramach artykułu przedstawiono jeden z aspektów optymalizacji jego budowy. Elementem, który modyfikowano była iglica, w szczególności jej część prowadząca. Ponieważ budowa wtryskiwacza zakładała przepływ gazu na ściśle określonym poziomie oraz to, że wtryskiwacz działa w sposób powtarzalny, podczas optymalizacji należało uwzględnić dwie kwestie, takie jak minimalizacja średnicy iglicy w miejscu zawężenia oraz zapewnienie wytrzymałości. W tym celu opracowano serię modeli geometrycznych iglicy oraz przeprowadzono na nich badania symulacyjne celem określenia najbardziej odpowiedniej konstrukcji. | |
The article presents the results of simulation tests of the strength of the CNG needle injector to dual fuel supply of diesel engine. CNG injector construction has been developed by researchers at the Lublin University of Technology, in the project financed by the NCRD. The injector is dedicated to gas supply of Andoria ADCR diesel engine. As part of the article, one of the optimization aspects of its construction is shown. The element which was modified was a needle, in particular the guide part. Because the construction of the injector assumed the gas flow at a specific level and the injector operates in a reproducible conditions, the two issues had to be considered while optimizing, such as minimizing the diameter of the needle in place of stricture and ensure durability. For this purpose, a series of geometric models of needle were proposed and simulation tests were determine to find the most appropriate structure. |