Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Stress analysisofthe CNG injectorneedleto power Diesel engine
Autorzy: Biały Michał, Magryta Paweł, Majczak Adam
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 1870 - 1875
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych wytrzymałości iglicy wtryskiwacza CNG do zasilania dwupaliwowego silnika Diesla. Konstrukcja wtryskiwacza CNG została opracowana przez naukowców Politechniki Lubelskiej w ramach projektu finansowanego z NCBiR. Wtryskiwacz dedykowany jest do zasilania gazowego silnika Diesla Andoria ADCR. W ramach artykułu przedstawiono jeden z aspektów optymalizacji jego budowy. Elementem, który modyfikowano była iglica, w szczególności jej część prowadząca. Ponieważ budowa wtryskiwacza zakładała przepływ gazu na ściśle określonym poziomie oraz to, że wtryskiwacz działa w sposób powtarzalny, podczas optymalizacji należało uwzględnić dwie kwestie, takie jak minimalizacja średnicy iglicy w miejscu zawężenia oraz zapewnienie wytrzymałości. W tym celu opracowano serię modeli geometrycznych iglicy oraz przeprowadzono na nich badania symulacyjne celem określenia najbardziej odpowiedniej konstrukcji.
The article presents the results of simulation tests of the strength of the CNG needle injector to dual fuel supply of diesel engine. CNG injector construction has been developed by researchers at the Lublin University of Technology, in the project financed by the NCRD. The injector is dedicated to gas supply of Andoria ADCR diesel engine. As part of the article, one of the optimization aspects of its construction is shown. The element which was modified was a needle, in particular the guide part. Because the construction of the injector assumed the gas flow at a specific level and the injector operates in a reproducible conditions, the two issues had to be considered while optimizing, such as minimizing the diameter of the needle in place of stricture and ensure durability. For this purpose, a series of geometric models of needle were proposed and simulation tests were determine to find the most appropriate structure.