Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The chassis dynamometer research on the operation of the vehicle with gasoline direct injection
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Barański Grzegorz, Wendeker Mirosław
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 9826 - 9834
Bazy: -
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł zawiera opis badań stanowiskowych pojazdu z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Przedstawiono układ akwizycji i monitorowania danych pomiarowych przy zastosowaniu środowiska LabView. Oprogramowanie umożliwia pomiar, wizualizację i rejestrację sygnałów analogowych a następnie ich przetworzenie i analizę. Wykonana aplikacja służy do analizy parametrów pracy silnika, umożliwia wyznaczenie charakterystyk czasów wtrysku benzyny, kątów początku wtrysku oraz ciśnienia paliwa w zasobniku w zależności prędkości obrotowej silnika i jego obciążenia. Otrzymane wyniki pozwoliły na przeprowadzenie analizy strategii sterowania procesem tworzenia mieszanki palnej doładowanego silnika zasilanego bezpośrednim wtryskiem benzyny.
The paper describes the stand tests on the vehicle with gasoline directinjection. The acquisition system and monitoring measurement data are presented in the LabView environment. This software allows us to measure, visualise, record, process and analyse analogue signals. This applicationanalyses engine operating parameters and allows for determining thecharacteristics of gasoline injection timing, start injection angles andfuel pressure in the tank respecting engine speed and load. The results allowed us to analyse the control strategy of the formation of acombustible mixture in the supercharged engine with gasoline directinjection.