Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The use of computational fluid dynamics in air-cooling modelling of an aircraft engine
Autorzy: Tulwin Tytus, Pietrykowski Konrad
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 10728 - 10736
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowych stacji roboczych rośnie skuteczność oraz opłacalność korzystania z symulacji komputerowej mechaniki płynów CFD. Przy jej pomocy można przeprowadzić znacznie większą ilość badań, sprawdzić większą ilość wariantów parametrycznych i odczytać wartości parametrów, pól skalarnych/wektorowych trudnych lub niemożliwych do zmierzenia, w porównaniu do prowadzeniu badań metodą wykonania prototypu, w tym samym czasie. Wraz ze wzrostem popularności komputerowej mechaniki płynów rośnie stopień zaawansowania programów i narzędzi, wymagając zarazem doświadczenia i wiedzy teoretycznej w ich obsłudze. Artykuł ma za zadanie przedstawić rozwiązanie problemu wymiany ciepła w gwiazdowym silniku lotniczym korzystając z oprogramowania Ansys Fluent.
In parallel with the increase of computational power of workstations the CFD simulation cost-effectiveness increases. With its aid much bigger number of research can be performed, more parametric cases can be checked-out in comparison to the traditional empirical tests in the same time.With the increase of CFD popularity the complexity of software increases, requiring the knowledge and experience to maintain them. The aim of this article is to present the simulation process of the heat transfer in air-cooled aircraft radial engine.