Podejścia do badania klienta sieci organizacyjnej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Skowron Stanisław |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 337 |
Strony: | 68 - 77 |
Bazy: | BazEkon | CEEOL |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono uwarunkowania , jakie klientowi narzucają organizacje sieciowe, co ma wpływ na kształtowanie jego potencjału nabywczego, jak również zachowań zakupowych. Omówiono klasyczne podejście do badania klienta w sieci organizacyjnej,zdefiniowano status klienta i jego rolę w sieci organizacyjnej. Rozwinięto formułę relacji sieciowej, której istotą jest proces wymiany wiedzy i doświadczenia, prowadzący do modyfikacji potencjału zakupowego klienta. Daje to podstawę do przyjęcia schematu działania klienta w sieci organizacyjnej jako bazy do badania zachowań. | |
The article describes the conditions which are imposed on a customer by network organizations. This has an influence on the development of the purchase potential as well as buying behaviors of customers. The classic approach to customer research in organizational networks was discussed and the status of the client and its role in the organizational network were defined. A formula of network relations was developed being the essence of the whole process of knowledge and experience exchange that leads to a modification of the customer’s buying potential. That gives a basis for the adoption of a customer activity schema in the organizational network as a basis for the examination of their behaviors. |