Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Gąsior Marcin, Skowron Łukasz
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 1
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 10
Strony: 233 - 250
Bazy: Australian Research Council | EBSCO host | ProQuest ABI/INFORM | Ulrich's periodicals directory and Cabell's Directory of Publishing Opportunities in Management | the Index of Information Systems Journals.
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The researchers characterize the phenomenon of customer satisfaction, paying special attention to modern means of measuring it. Apart from presenting the main advantages and disadvantages of classic path models (ACSI and EPSI), the authors propose their own two-level conceptual model. This model allows researchers to compare the obtained results in the area of measuring customer satisfaction with other market subjects (operating both inside and outside of a given sector). Researchers will also be able to shape the phenomenon of customer satisfaction from an individualized perspective, taking particular economic markets, sectors and subjects in the research methodology into account. Thanks to the proposed model, the management of the analysed subjects offers information about the degree of customer satisfaction on two planes of complexity, enabling strategic benchmarking and facilitating the makingmanagerial decisions, directed towards internal problems of the organization.