Elementy grywalizacji w logistyce
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Gamification elements in logistics
|
Autorzy: | Laskowski Maciej, Gutek Dariusz, Muryjas Piotr |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 6 |
Strony: | 6589 - 6593 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Niniejszy artykuł omawia przykłady zastosowania elementów grywalizacji w różnego rodzaju procesach związanych z szeroko rozumianą logistyką. Omawiane przykłady pokazują szerokie spektrum możliwych zastosowań – od kontroli ruchu pieszego, poprzez kontrolę prędkości ruchu samochodowego, na analizatorze zachowania kierowcy skończywszy. Zaprezentowane przykłady zostały przeanalizowane pod względem zastosowanych czynników grywalizacyjnych, jak również powodów, dla których te czynniki zostały wprowadzone do konkretnych procesów logistycznych. Dyskutowane przypadki pochodzą z całego świata, co dodatkowo umożliwia pokazanie uniwersalności zastosowania elementów grywalizacji w logistyce. Artykuł zawiera również krótkie wprowadzenie do tematyki grywalizacji, jak również określa podstawowe pojęcia z zakresu teorii gier oraz ludologii. | |
The following article discusses examples of applying gamification elements in various kinds of processes connected to broadly-understood logistics. The described show the wide spectrum of possible applications – from controlling pedestrian traffic, through controlling traffic speed, to analysis of behaviour of the driver. Presented examples were analysed considering both the applied gamification elements, as well as the reasons for applying those elements into the particular logistics processes. The discussed cases are from all around the world, which additionally shows the universality of applying elements of gamification in the logistics. The article contains also the short introduction to gamification, as well as defines the basic notions from the game theory and ludology. |