Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
6
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Evolution of the concept of scm in the direction of building a relationship with the customer
Autorzy: Bojanowska Agnieszka
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 40
Strony: 29 - 37
Bazy: CEON
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano współczesne funkcjonowanie systemu zarządzania łańcuchem dostaw w kontekście zaistniałej konieczności budowania relacji z klientami. Aby w pełni zaprezentować problem, omówiono koncepcję zarządzania łańcuchem dostaw. Omówiono również problematykę budowania wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, gdyż wiąże się ona bezpośrednio z budowaniem relacji z klientami w oparciu o ich lojalność. Żeby lepiej zobrazować problem, zaprezentowano przykłady narzędzi do budowania relacji z klientami w łańcuchu dostaw. W końcowej części artykułu zaprezentowano wnioski z powyższych rozważań. Słowa kluczowe: ECR, CRM, SCM, OLAP, zarządzanie łańcuchem dostaw, zarządzanie relacjami z klientami. Wprowadzenie Globalna gospodarka wymusza na współczesnych przedsiębiorstwach przedefiniowanie podejścia do różnych koncepcji zarządzania. Współcześni klienci są coraz bardziej wymagający, mają dostęp do szerokiej grupy dostawców, posiadają dużą wiedzę o rynku i prawach nim rządzących. W dzisiejszych czasach narzędzia i techniki marketingowe coraz częściej ustępują miejsca narzędziom i technikom z zakresu zarządzania relacjami z klientami (CRM – ang. Customer Relationship Management). Autorka artykułu stawia sobie za cel ukazanie, w jaki sposób zmieniają się uwarunkowania koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw w warunkach konieczności budowania
It was show in this article how should SCM akt when is global need of building a relationship with customer. To fully demonstrate the problem, the author discusses the concept of supply chain management. It was shown also how to build value for customer in supply chain because it is directly connected with building relationships with clients based on their loyalty. To better illustrate the problem presented examples of tools of building relationships with customers in the supply chain. In the final part of the article were presented the findings of the above considerations.