Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Failure analysis as a component of operational costs of the utility vehicle
Autorzy: Gil Leszek, Ignaciuk Piotr, Dmowski Artur
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 1981 - 1987
Bazy: BazTech | AGRO | BazEkon | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano analizę awaryjności wybranej grupy pojazdów oraz kosztów związanych z przeprowadzonymi naprawami. Praca stanowi część badań prowadzonych przez autorów dotyczących ustalenia granicznej awaryjności pojazdów pozwalającej na efektywne ekonomicznie ich użytkowanie. W artykule ograniczono się do prezentacji uszkodzeń wybranych układów funkcjonalnych pojazdów. Pokazano rozkłady chwil uszkodzeń oraz udział kosztów napraw wybranego układu w całościowych kosztach związanych z utrzymaniem pojazdu. Stwierdzono, że największe koszty utrzymania generują uszkodzenia elementów układu napędowego, hamulców oraz wymiana opon.
This paper presents analysis of failure of the selected group of vehicles and costs related to the performed repairs. The paper is a part of studies, conducted by authors, estimating limit vehicle failure enabling its economically efficient use. The article is limited to the presentation of damage to selected functional systems of vehicles. Distributions of moments of failures and share of repair costs of the selected system in the total costs related to vehicle use have been presented. Affirmed, that the largest costs of maintenance generate the damage the elements of the driving arrangement, the brakes and the exchange of tyres.