Struktura i hierarchia oczekiwań konsumentów dla wybranej kategorii produktów w ujęciu jakościowym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
6
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The structure and hierarhy of consumers’ expecta- tions in a selected category of producs – qualitative approach
|
Autorzy: | Maik Robert |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 36 |
Wolumen/Tom: | 825 |
Strony: | 61 - 74 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Pojęcie "oczekiwania konsumentów" jest bardzo często używane w modelach i definicjach formułowanych w zarządzaniu jakością, marketingu czy psychologii zachowań konsumenckich. Jednocześnie oczekiwania konsumenckie to w literaturze jedynie pojęcie "klucz", swoista "czarna skrzynka", której łatwo się używa w określonym kontekście bez wnikania w jej wewnętrzną naturę. Podjęto badania w celu rozpoznania wewnętrznej struktury "oczekiwań konsumenta", tj. identyfikacji pojedynczych składników tych oczekiwań i rozpoznania potencjalnych wzorów oraz prawidłowości w tym zakresie. W niniejszym artykule zaprezentowano jedynie wstępne wyniki badań w obszarze identyfikacji i rangowania pojedynczych oczekiwań konsumentów w odniesieniu do wybranej kategorii produktów. | |
The use of the term “consumers’ expectations” is widespread in both models and definitions existing in the field of quality management, marketing, and consumer psychology. In the literature, however, the aforementioned expression seems only to be a ‘black box’, the phrase easy to use in different contexts, but with unknown and undefined nature. The study aimed at identifying an internal structure of consumers’ expectations was undertaken, with the goal of discerning their individual components, and possible patterns and regularities. The aim of this paper is to present preliminary results of that study, especially in the area of consumer’s expectations components, and their hierarchy in a particular product category. |