Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
6
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The structure and hierarhy of consumers’ expecta- tions in a selected category of producs – qualitative approach
Autorzy: Maik Robert
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 36
Wolumen/Tom: 825
Strony: 61 - 74
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Pojęcie "oczekiwania konsumentów" jest bardzo często używane w modelach i definicjach formułowanych w zarządzaniu jakością, marketingu czy psychologii zachowań konsumenckich. Jednocześnie oczekiwania konsumenckie to w literaturze jedynie pojęcie "klucz", swoista "czarna skrzynka", której łatwo się używa w określonym kontekście bez wnikania w jej wewnętrzną naturę. Podjęto badania w celu rozpoznania wewnętrznej struktury "oczekiwań konsumenta", tj. identyfikacji pojedynczych składników tych oczekiwań i rozpoznania potencjalnych wzorów oraz prawidłowości w tym zakresie. W niniejszym artykule zaprezentowano jedynie wstępne wyniki badań w obszarze identyfikacji i rangowania pojedynczych oczekiwań konsumentów w odniesieniu do wybranej kategorii produktów.
The use of the term “consumers’ expectations” is widespread in both models and definitions existing in the field of quality management, marketing, and consumer psychology. In the literature, however, the aforementioned expression seems only to be a ‘black box’, the phrase easy to use in different contexts, but with unknown and undefined nature. The study aimed at identifying an internal structure of consumers’ expectations was undertaken, with the goal of discerning their individual components, and possible patterns and regularities. The aim of this paper is to present preliminary results of that study, especially in the area of consumer’s expectations components, and their hierarchy in a particular product category.