Diagnoza procesu budowania relacji na płaszczyźnie firma - klient
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
6
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Strony: | 572 - 578 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule zaprezentowane zostały wyniki badań własnych autora na temat wykorzystania modelowania ścieżkowego do analizy procesu budowania relacji na płaszczyźnie firma – klient. Prezentowane wyniki są efektem realizacji badań pierwotnych przeprowadzonych w obszarze trzech sektorów gospodarczych: usług medycznych, usług bankowych oraz handlu (centra/galerie handlowe). Otrzymane rezultaty dowodzą, że proces kształtowania zjawiska satysfakcji i lojalności klienta oraz wartościowania przez niego oferty rynkowej przebiega każdorazowo w odmienny sposób w poszczególnych badanych sektorach. Wyniki te pokazują, że każdy z badanych podmiotów powinien zastosować odmienny zestaw działań marketingowych w celu osiągnięcia zadowolenia swoich klientów i uzyskania wysokiego poziomu ich lojalności. Dodatkowo, prezentowane wnioski potwierdzają, że metodyka modelowania ścieżkowego powinna być traktowana przez środowiska biznesowe jako efektywne narzędzie wspierające kadrę zarządzającą w procesie podejmowania decyzji rynkowych o charakterze strategicznym. | |
The article presents the author’s own researchon the use of structural equation modeling to analyze the process of building relationships between company and customer. The presented results are the effect of the implementation of primary research carried out in the three sectors of the economy: health care, banking and trading (centers /malls). The obtained results show that the process of shaping the phenomenon of customer satisfaction and loyalty, and customer evaluation of market offer runs each time in a completely different way in the perspective of individual industry sectors and entities operating in them. These results show that each of the surveyed companies (and entire sectors) should apply a different set of marketing activities to maximize customer satisfaction and a high level of loyalty. Additionally, the presented findings confirm that the structural equation modeling methodology should be treated by the business communityas an excellent tool to support the management in the decision making process of strategic market. |