Zastosowanie modelowania ściezkowego do wyznaczania przebiegu procesu lojalnościowego wśród klientów lubelskich centrów handlowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 336 |
Strony: | 140 - 151 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Nauki o zarządzaniu coraz częściej wykorzystują termin dojrzałości w różnych kontekstach. Dojrzałość organizacji oznacza pewien poziom umiejętności i doskonałości. Przejawami dojrzałości organizacji są efektywność, skuteczność, produktywność i sprawność. Dojrzałość organizacji rozpatrywana jest jako: dojrzałość zarządcza, procesowa, w obszarze technologii, jakości, wiedzy, kultury. W organizacji wyróżnia się także dojrzałość zintegrowaną i wyspecjalizowaną. W artykule przedstawiono podejście do dojrzałości organizacji w ujęciu teoretycznych rozwiązań oraz doświadczeń praktycznych. Zaprezentowano istotę i znaczenie dojrzałości organizacji oraz wyniki badań nad dojrzałością jakościową organizacji, posiadających system zarządzania jakością. Pokazano zależności zachodzące pomiędzy dojrzałością jakościową a efektywnością finansową i ekonomiczną. Przedstawiono model doskonalenia zarządzania organizacją z uwzględnieniem dojrzałości jakościowej i efektywności ekonomicznej i finansowej. | |
In management science the use of the term maturity in various aspects is commonplace. Maturity of the organization means a certain level of skill and excellence and manifests itself through effectiveness, efficiency and productivity. Maturity of organization is considered as the maturity in terms of management, processes, technology, quality, knowledge and culture. In an organization one can also distinguish maturity in terms of integration and specialization. This paper presents an approach to the maturity of the organization in theory and actual experience. It presents the essence and meaning of maturity of an organization and the results of a study of qualitative maturity in organizations with a functioning and continuously improved quality management system. Shown are the relationships occurring between qualitative maturity and financial and economic effectiveness. An excellence model of an organization that incorporates qualitative maturity and economic and financial effectiveness is presented. |