Współpraca małej firmy z siecią handlową - aspekty marketingowe
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
6
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Skowron Stanisław |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 34 |
Wolumen/Tom: | 823 |
Strony: | 187 - 196 |
Bazy: | BazEkon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono uwarunkowania i specyfikę współpracy małej firmy z siecią handlową. Mimo dominującej siły przetargowej sieci wobec drobnego dostawcy wskazano możliwości budowania atrakcyjności oferty dostawcy na tle oczekiwań sieci i jej poszczególnych placówek handlowych, a przez to wzmacniania swojej pozycji w polu konkurencyjnym sieci. W ujęciu marketingowym relacje dostawcy z siecią handlową określono z dwóch perspektyw: jako czynnika modyfikującego synergię efektu sieciowego i efektu skali w rozwoju sieci oraz jako czynnika wzmacniającego proces kształtowania satysfakcji i lojalności klienta sieciowego. | |
The paper presents the conditions and characteristics of small business cooperation with the retail network. Despite the dominant bargaining power of the network towards small suppliers,the paper shows the possibility of building the attractiveness of the provider’s offer on the background of expectations of the network and of retail outlets, thereby strengthening the position in the competitive area of a network. In terms of marketing the relations of the supplier with the retail network were defined from two perspectives: as the factor modifying the synergy of the network effect and economies of scale in the development of networks and as the factor strengthening the process of shaping customer satisfaction and customer loyalty of the network client. |